sobota, 9 listopada 2019

End of the Year Book Tag!

Witam Was kochani w tę pochmurną i zimną sobotę. Miała dziś wlecieć recenzja "Żmijowiska", ale pogoda jakoś tak mnie zimowo nastroiła, że pomyślałam, że fajnie będzie zrobić jednak coś innego, żeby powoli zacząć przygotowywać się do pożegnania starego roku i jego licznych podsumowań. Tak więc przybywam dziś z tagiem, bardzo popularnym na zagranicznych Booktubach w ostatnich dniach, czyli wstępnym podsumowaniem roku. Zapraszam do lektury.
 
 
1. Czy są jakieś książki, które zaczęłaś czytać w tym roku i koniecznie tym roku chcesz je skończyć?

Czytam w tej chwili trzy książki: "Rytuały Wody", "Zapach Goździków" i "Aremil Iluzjonistów" (pozdrawiam Asię Czytasię!), ale jestem pewna, że bez problemu je przeczytam przed Sylwestrem. Jednak jakiś czas temu zaczęłam "Do Gwiazd" Brandona Sandersona i w natłoku zobowiązań recenzenckich wobec wydawnictw, porzuciłam lekturę. Bardzo chciałabym jeszcze przez końcem roku do niej wrócić i zaprezentować Wam recenzję.

2. Czy masz w planach jesienną książkę, która pomoże odpowiednio nastroić się na końcówkę roku?

Jesiennej książki chyba nie mam, mam za to pakiet świątecznych książek od wydawnictwa Czwarta Strona i już zaczęłam się nimi odpowiednio nastrajać.

3. Czy jest jeszcze jakaś tegoroczna premiera, na którą czekasz?

Tak, kilka, ale to premiery zagraniczne. Na polskie wydania trzeba będzie poczekać do przyszłego roku. Czekam chociażby na sequel "Dzieci Krwi i Kości" Tomi Adeyemi.

4. Jakie trzy książki chcesz przeczytać przed końcem roku?

Chcę przeczytać ze dwadzieścia :D Ale takie Top 3 to "Król Przyjmuje" Eduardo Mendozy, "Gorączka Świątecznej Nocy" Caroline Husle oraz "Harry Potter i Książę Półkrwi" w oryginale.

5. Czy masz w planach jakąś książkę, która może zostać Twoją ulubioną lekturą tego roku?

Szczerze? Nie sądzę, żeby cokolwiek było w stanie przebić "Horyzont" Jakuba Małeckiego. Jednak na mojej półce czeka "Zakon Drzewa Pomarańczy" Samanthy Shannon, jeśli uda mi się przeczytać go w tym roku, to może wywiązać się ciekawa walka o miano najlepszej lektury 2019 roku.

6. Czy poczyniłaś już jakieś czytelnicze plany na rok 2020?

No pewnie! :D Po pierwsze chcę trochę przystopować ze współpracami, bo kończy się to tak, że czytam na wyścigi książki przysłane mi przez wydawnictwa i nie mam czasu przeczytać nic ze swoich zbiorów. A po drugie chcę dokończyć mój rereading Harry'ego Pottera i zacząć rereading kolejnej z moich ulubionych serii, czyli Sagi o Wiedźminie, "Władcy Pierścieni" lub "Pieśni Lodu i Ognia". Chociaż na kolejną część tej ostatniej pewnie poczekamy jeszcze kilka lat, więc się nie spieszy...
Mam też trochę planów związanych z tym blogiem, jedną lub dwie serie wpisów nie będących recenzjami, ale na razie cicho sza, to tajemnica :)

I tak dotarliśmy do końca, mam nadzieję, że spędziliście ze mną kilka miłych chwil. Do zrobienia tego tagu u siebie nominuję wszystkich, którzy mają na to ochotę. Dajcie znać w komentarzach czy podobają Wam się takie wpisy i czy robić je częściej. Miłego weekendu!

22 komentarze:

  1. A jest ktoś, kto tagów nie lubi?! :D // Widziałam kiedyś ten tag i kiedyś chętnie go zrobię. Ale w tym roku mam już akurat inne w planach ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze jestem za takimi notkami, które pozwalają mi poznać lepiej daną osobę. Gust czytelniczy gustem czytelniczym, ale lubię dowiedzieć się więcej o samym człowieku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Zawsze czytam z zainteresowanie m:)

      Usuń
    2. Postaram się w takim razie częściej sięgać po tagi :) Dzięki za feedback, jak mawiają korpoludzie ;)

      Usuń
  3. Ja też lubię raz na jakiś czas taką formę wypowiedzi. Można się sporo dowiedzieć o Autorze. U mnie też prędzej, czy później będzie coś podobnego.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz, wychodzi na to, że tagi są fajne i powinny się pojawiać częściej :)

      Usuń
  4. Ciekawa jestem Twoich planów blogowych! :)
    Ja w sumie nigdy takich podsumowań nie robiłam. Może w tym roku zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A uznałam, że tak nudno recenzja za recenzją, trzeba wymyślić coś bardziej kreatywnego. No i na razie wymyśliłam tagi, a nad resztą myślę intensywnie ;)

      Usuń
  5. Bardzo fajny tag i nie wykluczam, że zrobią go również u siebie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja długo zbierałam się do przeczytania książki ,,Do gwiazd'' a jak już się za nią wzięłam, nie mogłam się oderwać. Ja planowałam przeczytać jeszcze raz w tym roku sagę ,,Wiedźmin''. Nie udało mi się. Życzę Ci powodzenia z Twoimi planami na rok 2020.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, ja tak strasznie trzymam kciuki, żeby Ci ten Wiedźmin wyszedł jak najszybciej, strasznie chciałabym poznać Twoją opinię!

      Usuń
  7. Fajny tag :) niektóre pytania bardzo ciekawe i można die wiecej dowiedzieć o osobie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy tag, lubię czytać takie wpisy. Ja nie planuję sobie lektur, więc dla mnie by się on nie do końca sprawdził, ale podoba mi się w Twojej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę planować, inaczej miałabym wielki chaos w zobowiązaniach recenzenckich :) No i w tym szaleństwie też muszę jakoś wcisnąć coś ze swoich zbiorów, planowanie pomaga :)

      Usuń
  9. Bardzo lubię takie wpisy. "Do gwiazd" czytałam i gorąco polecam. Sanderson mistrz :) U mnie z planowaniem lektur to jest dość ciężko. Zazwyczaj czytam coś zupełnie innego niż miałam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja po Sandersona w ciemno sięgam. Jestem pewna, że "Do Gwiazd" zgarnie najniżej 9/10 :) Ale ten czas, czasu więcej mi trzeba!

      Usuń
  10. Jejku! Pierwsza moja myśl: jak wcześnie z takim podsumowaniem! Ale to bardzo fajna forma! I trzymam kciuki za wszystkie wyzwania czytelnicze! ^_^

    OdpowiedzUsuń

Jeśli możesz, zostaw komentarz. Zajmie Ci to nie więcej niż 2 minuty, a dla mnie będzie wspaniałym prezentem i dużą motywacją. Dziękuję!